سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

ه گزارش جهان به نقل از مهر، تحقیقات جدید نشان می دهد که برخلاف باورهای شایع و کلیشه های نادرست، داشتن محاسن برای سلامتی مردان موثر است.
 
این تحقیقات که درحال حاضر به طور کامل نتایج آن اعلام نشده و نیازمند بررسیهای بیشتر است نشان می دهد که پوشیده شدن صورت مردان با مو و در حقیقت داشتن ریش و سبیل برای آنها موثر است.
 
براساس تحقیقات اخیر دانشگاه کوئینزلند جنوبی که در مجله Radiation Protection Dosimetry  منتشر شده، این محاسن می تواند آنها را در مقابل آفتاب حفظ کند و از پوست آنها در مقابل صدمات خوشید و سرطان پوست محافظت کند.
 
دانشمندان دریافتند که بخشی از صورت که با ریش و سبیل پوشیده می شود یک سوم کمتر در مقابل اشعه های ماورا بنفش قرار می گیرد.
 
جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست
 
محققان با استفاده از تکنیکهای اندازه گیری میزان تشعشع در یک زمان مشخص نشان دادند که محاسن از 90 تا 95 درصد صورت مردان را در مقابل خورشید محافظت می کند که این امر بستگی به میزان بلندی مو دارد.
 
براساس اظهارات دکتر نیک لوو، متخصص پوست در لندن، به طور کلی، موها محافظی در مقابل اشعه خورشید هستند، البته این مسئله به میزان ضخامت موها نیز ارتباط دارد. این امر شبیه عامل SPF عمل می کند هرچه تراکم و ضخامت بیشتر باشد میزان حفاظت در مقابل آفتاب بیشتر است.
 
یک نظریه این است که موهای ضخیم و فردار نور خورشید را می شکند، نور در خطوط مستقیم حرکت می کند، اما وقتی به موهای فردار و مجعد می رسد امواج نور شکسته می شود بنابراین نور به سختی به پوست می رسد. آسیب ناشی از نور خورشید وقتی رخ می دهد که نور خورشید به سطح پوست روی صورت می تابد، بنابراین رشد موهای صورت مردان به حفظ چانه و گردن هم کمک می کند.
 
این درحالی است که دکتر لوو توصیه کرده است که مردانی که موهای صورتشان نازک است، از یک کرم ضد آفتاب که خیلی هم چرب نباشد استفاده کنند.
 
حفظ مردان در مقابل حملات آسم
 
مردانی که مبتلا به آسم هستند و بیماری آنها با آلودگی و گرد و خاک تحریک می شود، می توانند با داشتن محاسن صورت به ویژه یک سبیل پرپشت علائم آسم خود را کاهش دهد.
 
کارول واکر کارشناس پزشکی مو و رئیس مرکز موشناسی بیرمنگهام اظهار داشتک سبیل که به بینی می رسد می تواند آلرژیهایی که از طریق بینی ایجاد می شود و توسط ریه به داخل کشیده می شود را متوقف کند.
 
دکتر راب هیکز پزشک عمومی در لندن معتقد است، ذرات گردوخاک میکروسکوپی هستند و سبیل داشتن به ورود آن به داخل بینی جلوگیری می کند.
 
دکتر فلیک چوا پزشک بیماریهای نفسی در کلینیک هارلی استریت لندن گفت: از بعد نظری، سبیل می تواند از محرکهای آسم بکاهد.
 
کاهش سرعت پیری
 
طی زمان موهای صورت می تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگاه دارد. این موها همواره پوست را مرطوب نگاه می دارد، از پوست در مقابل باد حفاظت می کند و موجب می شود که پوست خشک نشود.
 
وجود پیاز مو و غده های چربی روی صورت نیز به این مسئله کمک می کند. داشتن موی ضخیم حتی بدون این که فرد ریش داشته باشد می تواند از آسیبهای پوستی جلوگیری کند.
 
مقابله با سرفه
 
داشتن ریش ضخیم زیر چانه و گردن دمای گردن را افزایش می دهد و می تواند عاملی برای عدم ابتلا به سرماخوردگی باشد.
 
براساس اظهارات دکتر کارول واکتر، مو می تواند عایقی برای گرم نگاه داشتن صورت و گردن باشد، موهای بلند و پرپشت از هوای سرد جلوگیری کرده و دامای گردن را در هوای سر افزایش می دهد. وقتی هم که گلودرد دارید، گرمای این بخش از بدن با ویروس مبارزه می کند. موهای صورت می تواند مانع فیزیکی در مقابل دمای سرد باشد.
 
حفظ صورت از عفونتهای میکروبی
 
براساس اظهارات دکتر مارتین وید، متخصص پوست در کلینیک پوست و موی لندن، عدم اصلاح با تیغ به معنای داشتن صورتی کم خراش تر است. اصلاح با تیع عامل اصلی عفونتهای میکروبی در قسمت ریش است. رشد داخلی موها و عفونت پیازچه مو که موجب آکنه می شود نیز در نتیجه اصلاح با تیغ ایجاد می شود.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 3 :: 7:29 عصر ::  نویسنده : محسن

 

آیت ا... مکارم شیرازی با اشاره به مشکل گرانی و اقتصادی کشور بار دیگر خواستار تدبیر مناسب مسئولان برای حل ریشه‌ای این مشکل شده افزود: مشکلات زیاد شده و برخی از مردم زیار بار گرانی کمرشان خم می‌شود؛ از‌این ‌رو همه دست به دست هم دهند و مردم را نجات دهند.

وی تأکید کرد: این‌که می‌گویند ارزاق مردم را برای شب عید تأمین کرده‌ایم کافی نیست؛ ‌باید کاری کنیم که افراد ضعیف بتوانند آن را خریداری کنند و مشکلات به‌صورت ریشه‌ای حل شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با تحسین حضور مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش­ها، ابراز داشت: مردم در 22 بهمن لیاقت خود را نشان دادند که مستحق این نعمت هستند و البته خداوند نیز حافظ انقلاب است و ما همواره الطاف الهی را مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بر مشکلات به‌ویژه مشکلات فرهنگی و اقتصادی پیروز شویم.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 3 :: 7:29 عصر ::  نویسنده : محسن

درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 384352