سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

سلام

وقتی ما میخوایم که برا خونه یه وسیله بگیریم کلی تحقیق می کنیم که یه جنس خوب باشه و و به دردمون بخوره و روش استفاده از اون رو هم کاملا یاد

می گیریم که خرابش نکنیم.

متاسفانه در مورد ازدواج و انتخاب همسر همچی تحقیقی نمیکنیم و چش و گوش بسته چنان انتخاب می کنیم که خدا نکرده بعدا پشیمون

میشیم.شخصی که انتخاب می کنیم قراره یه عمر با ما زندگی کنه و باید اونقد در موردش بدونیم تا به کمترین مشکل بربخوریم.

شرایط لازم برای ازدواج که دکتر فرهنگ بیان نمودند رو به طور کلی و به ترتیب میارم و در مطالب بعدی مفصل در مورد هر کدوم توضیح میدم.

شرایط مهم ازدواج:

1- ایمان و اخلاق

2- کفویت ها

3- بلوغ 

4-اصالت خانوادگی 

5- سلامت جسمی،روحی،روانی

6-به دل نشستن

7-سن مناسب ازدواج

 





موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مرداد 22 :: 5:25 عصر ::  نویسنده : محسن

 

سلام دوستان عزیز

امیدوارم حالتون خوب باشه.

درباره ازدواج کلی کتاب خوندم و سخنرانیای زیادی گوش دادم که یکی از این سخنرانیا برای دکتر فرهنگ بود که تو اصفهان یه کارگاه ازدواج برگزار شده بود که واقعا عالی بود و حرف نداشت.مسائلی مطرح شده بود که ما اصلا بهش فکر نمیکنیم و اصلا اطلاعی نداریم همچی مسائلی هست.و با یه انتخاب فکر میکنیم دیگه نیمه دیگرمون رو پیدا کردیم در حالی که کاملا در اشتباه بودیم.

همه رو گوش دادم و از اونا  خلاصه برداری کردم.

قصد دارم خلاصه ها رو  قدم قدم به قدم رو وبلاگ بزارم تا همه جوونایی که در آستانه ازدواج قرار دارند با چش و گوش باز به سمت این امر خیر و پر برکت برن و بتونن بهترین رو برای زندگیشون انتخاب کنن و خدا نکرده بعد یه مدت از انتخاب و ازدواج پشیمون نشن. انشاالله


موفق باشید.





موضوع مطلب :


سه شنبه 92 مرداد 22 :: 5:9 عصر ::  نویسنده : محسن

جلیل معماریانی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در خصوص نحوه رقم خوردن تقدیر انسان‌ها در شب قدر گفت: ما به خیاط، اندازه‌هایی می‌دهیم که لباس بدوزد، اگر این لباس گشاد باشد، ما نمی‌توانیم آن را بپوشیم؛ در شب قدر هم ظرفی آماده می‌کنیم که تقدیری در آن می‌ریزند.


وی ادامه داد: شب قدر مثل این می‌ماند که دولت لایحه‌ای بدهد و مجلس مصوب می‌کند؛ تا زمانی که طرحی نداشته باشیم، تقدیری هم رقم نمی‌خورد.


ارتباط دعاهای ماه مبارک رمضان و شب قدر


این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم برنامه ریزی در شب قدر گفت: در این شب من باید خودم را ارزیابی کنم و بگویم خدایا در حال حاضر من در زندگی در این نقطه‌ام و می‌خواهم به فلان نقطه برسم؛ خدایا تو این مسیر را مقدر کن.


معماریانی ادامه داد: برای همین است که در دعاهای مبارک رمضان این همه رزق تعریف شده است؛ 200 رزق همانند فهم، شعور، حلم، ظرفیت و اخلاق در دعاهای مبارک رمضان وجود دارد.


توبه ظرف تقدیرمان را پاک می کند


وی با بیان اینکه بر این اساس انسان لایحه‌ای به خداوند و امام زمان(عج) در شب قدر می‌دهد تا آن ها را امضا کنند، تصریح کرد: خداوند هم نگاه می‌کند آیا ظرف وجودی ما آماده است یا نه؛ اینکه می‌گویند در شب قدر توبه کنیم برای این است که تا ظرف پاک نشود، هر چیزی در آن بریزیم مسموم است.


این کارشناس تربیتی با اینکه می‌گویند شب قدر از هزار ماه برتر است، افزود: شب قدر، برنامه ریزی برای یک عمر است، هزار ماه حدود 83 سال می‌شود؛ بنابراین یک شب با برنامه بهتر از 83 سال عمر بدون عمل و برنامه است.
 

چرا تقدیر انسان های در شب باید رقم بخورد؟
 

معماریانی در ادامه این سئوال را مطرح کرد که چرا تقدیر انسان های در شب باید رقم بخورد و چرا بر شب بودن قدر تاکید شده است، گفت: قرار است در این شب برنامه ریزی کنیم؛ چرا که روز وقت اجراست؛ «سلام هی حتی مطلع الفجر» که خطاب به امام زمان (عج) گفته می‌شود؛ یعنی همین که انسان الهی در دل شب و بطن تاریکی ها طرح‌هایش را می‌ریزد و در فجر به آن‌ها عمل می‌کند.
 

وی در پایان بیان داشت: شب قدر، شب ارزش و اندازه و قدردانستن از خودمان است و وقتی ارزش و قدر خویش را یافتیم، تقدیرمان با آن هماهنگ می‌شود.

 

 

منبع:snn.ir




موضوع مطلب :


شنبه 92 مرداد 5 :: 3:26 عصر ::  نویسنده : محسن

درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 384664