سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...


از دختــــر جوانی پرسیدند: از چه نوع آرایشی استفاده می کنی؟
گفت اینــــها رو به کار می برم:
برای لبانم ................... راستـــگویی
برای صدایم ................ ذکـــر الله
برای چشمانم ............. چــــشم پوشــی از حرامــات
برای دستانم ............... کـــــمک و یاری به مستمندان
برای پاهایم ............... ایــــــستادن برای نماز.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 مهر 25 :: 11:35 صبح ::  نویسنده : محسن

 

یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند....


آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند واینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را فورا صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟(البته آقا می دانست)؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواحه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیرمن و این دختر دوست هستیم.

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود : بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند .

آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند . با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند.

منبع: نشریه ماه تمام، شماره 3،ص17




موضوع مطلب :


پنج شنبه 92 مهر 25 :: 11:30 صبح ::  نویسنده : محسن




موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 مهر 24 :: 7:47 عصر ::  نویسنده : محسن

امام حسین(علیه السلام) در دعای پر فیض عرفه, به نعمتهایی که خداوند در جسم و کالبد انسان قرار داده به زیبایی اشاره نموده است و آنان را این چنین بر می شمارد:

«... و رشته هاى دید نور چشمانم, خطوط صفحه پیشانیم رخنه هاى راههاى تنفسم پرده هاى نرمه بینیم, راههاى پرده گوشم و آنـچـه بـچـسـبـد و روى هـم قـرار گـیـرد بـر آن دو لبـم, حـرکـتـهـاى تـلفظ زبانم, محل پیوست کام دهـان و آرواره‌ام, مـحـل بـیـرون آمـدن دنـدانـهـایـم محل چشیدن خوراک و آشامیدنیها, رشـتـه و عصب مغز سرم لوله (حلق) متصل به رگهاى گردنم و آنچه در برگرفته آن را قفسه سینه ام, رشته هاى رگ قلبم و شاهرگ پرده دلم, پاره هاى گوشه و کنار جگرم و آنچه را که استخوانهاى دنده هایم و سربندهاى استخوانهایم در بردارد, انقباض عضلات بدنم, اطراف سر انگشتانم, گوشتم خونم موى بدنم پوستم عصبم ساقم و استخوانم مغزم رگهایم تمام اعضاء و جوارحم و آنچه بر اینها بافته شده از دوران شیرخوارگیم و آنچه را زمین از من بر خود گرفته .... اى مولاى من آیا گوشم یا چشمم یا زبانم یا دستم یا پایم؛ آیا همه اینها نعمتهاى تو نیست که در پیش من بود و با همه آنها تو را معصیت کردم اى مولاى من پس تو حجت و راه م? اخذه بر من دارى





موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 مهر 24 :: 7:46 عصر ::  نویسنده : محسن

 




موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 مهر 24 :: 7:43 عصر ::  نویسنده : محسن

شیطان قسم خورده است! او به عزت و جلال خداوند قسم خورده است. او دشمن آشکار بندگان خداست. او اغواگر است. او می ترساند. او گول می زند. او تطمیع می کند. او خلف وعده می کند. او در باغ سبز نشان می دهد. او زندگی جاوید نوید می دهد. او شیطان است. او لشگر عظیمی از جن و انس دارد که او را یاری می دهند. و او سرانجام پیروان خود را رها خواهد ساخت و به آنها پشت خواهد کرد!

آنچه که در بالا ذکر شد? نه ترشحات ذهن نویسنده بلکه حقایق قرآنی و دینی در توصیف شیطان است. شیطانی که خداوند بندگانش را از پیروی او بازداشته و به صراط مستقیم بندگی خود فراخوانده است.

اینکه حضرت امام در جایگاه یک رهبر دینی? حکومت امریکا را "شیطان بزرگ" خواندند? نشان از شناخت ایشان از شیطان و عمال انسانی اش در دنیا بوده است. ایشان تا در قید حیات بودند مواضع شدیدی در دشمنی با امریکای جنایتکار اتخاذ می کردند. تعبیراتی چون "ابرجنایتکار تاریخ" ، "ام الفساد"، "جهان خوار دشمن کینه توز مستضعفان جهان"، "دشمن شماره اول بشر" ، "دشمن اسلام" و "چپاولگر بین المللی" به کرات در سخنان ایشان برای امریکا به کار برده شد. ایشان حتی در وصیت نامه ی خود نیز بر دشمنی با امریکای جنایتکار تاکید ورزیدند.

" اگر با دست جنایتکار آمریکا محو شویم و خدای خویش را ملاقات کنیم بهتر از این است که در زیر پرچم ارتش سیاه غرب، زندگی اشرافی داشته باشیم."

 

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 92 مهر 19 :: 12:46 عصر ::  نویسنده : محسن

 

 

 

در کتاب زمزم عرفان نقل شده در سفری که امام خمینی(ره)به مشهد مقدس داشتنددر حرم امام رضا(ع)با سالک الی الله"حاج حسنعلی نخودکی"مواجهه و از ایشان راجع به علم کیمیا سوال می نمایند:
مرحوم نخودکی می فرمایند:اگر من علم کیمیا را به شما یاد دهم می توانید با آن کوه و در و دشت را طلا کنید اما اکنون یک راهی را به شما یاد میدهم که از کیمیا بهتر باشد.

و آن اینکه بعد از هر نماز واجب این اعمال ساده را به جای آورید:
1-یک بار آیة الکرسی را تا "هو العلی العظیم"می خوانی.
2-یک دور تسبیحات حضرت زهرا(س)را می گویی.
3-سه بار سوره "قل هوالله احد"را می خوانی.
4-سه بار بر محمد و آل محمد صلوات می فرستی.
5-سه بار این آیه مبارک را می خوانی:
"و من یتق الله یجعل له مخرجا*و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ امره قد جعل اله لکل شی قدرا"
(آخر آیه دو و آیه سه سوره طلاق)




موضوع مطلب :


جمعه 92 مهر 19 :: 12:43 عصر ::  نویسنده : محسن
1   2   >   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 384727