سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

6ـ  سلب  مقاومت  در  برابر  امور  شهوانی 

حضور  زیاد  و  یا  همیشگی  فرد  در  صحنه  های  شهوت  انگیز  ،  او  را  در  یک  حالت  نیاز  ،  میل  و  کشش  دائم  به  امور  شهوانی  نگه  می دارد  و این  احتیاج  روحی  « قدرت  مقاومت »  را  از  شخص  سلب  می کند  این  گونه  افراد  زود  به  دام  شیطان  و  شیطان  صفتان  می افتند ،  به  عبارت  دیگر:   این  گونه  افراد  از  آنجا  که  درونشان  به  واسطه  محیط  آلوده  ، دائما  در  حال  تغذیه  فاسد  و پر  شدن  از  میل  و  حرص  شدید  می باشد  ،  عملشان  در  بیرون  به  صورت   حرکت  و  تلاش  برای  ارضای  امیال  و  کم  کردن  فشار  درونی  است.  در  واقع  هر  مقدار  شدّت  حرص  و  نیاز  درونی  بیشتر  باشد  ،  مقاومت  شخصی  در  خارج  کمتر  است. اصولا  حرص  و  میل  شدید  با  ادب  ،  احترام  به  حقوق  دیگران  ،  حیا  و  خویشتن  داری  سازگاری  ندارد. به  فرموده  امام  علی  « علیه  السلام»:   شخص  حریص  حیایی  ندارد

 

7ـ عمومی  کردن  بی حجابی  و  فساد  ،  هدف « سیاسی »  دشمنان  اسلام 

استکبار  جهانی  به  ویژه  آمریکا  یک  برنامه  عمومی  برای  فاسد  کردن  همه  دنیا  دارند  تا  آنها  را  گرفتار  خودشان  کنند.   از  این  رو  در  صدد  به  وجود  آمدن  « فقر  درونی »  برای  زن  است  تا  نیازهای  « کاذب »  را  در  درون  او  ایجاد  کند  و  نیازهای  اصیل  در  ذهن  او  مخدوش  شود  از  این  رو  دامی  از  دامهای  فریب  را  بر  گردن  زن  نهند  تا  اگر  خود  نیامد  ،  او را  به  قربانگاه  بکشانند  و  خود  به  اهداف  سیاسی  برسند   و  آن  اینکه  گفته اند :  فحشا  را  زیاد  کنید  تا  خیالتان  از  ناحیه  مردم  راحت  شود  در  صورتی  که  اسلام  بهره  گیری  از  ارتباط  جنسی  را  فقط  در  حوزه  ازدواج  رسمی  جایز  دانسته  است.

استکبار  جهانی  نه  تنها  دوست  دارند  میان  کشورهای  اسلامی  از  طریق  ماهواره ها  ومزدوران  خود ، مجلات  ،  فیلم  ،  روابط  جنسی  و  فحشا  را  به  صورت  عادی  جلوه  دهند  بلکه  ،  روابط   غیر  شرعی  دختران  وپسران را  به  عنوان  یک  ضرورت  اجتماعی  رواج  دهند

 

8ـ  زن  به  عنوان کالایی  برای  سرمایه داران  غرب 

جنسیت  و  اختلاف  جنس  زن   و  مرد  که  در  فرهنگ های  دینی  ،  آیه  و نشانه ی  لطف  و  حکمت  خداوند  است  ،  مایه ی  گرمی  بازار  و  رونق  دکان  اقتصادِ سرمایه داری  می شود.  آنچه  در  فرهنگ  معنوی  اسلام  مایه ی  سکون  و  آرامش  دانسته شده  است  «  لتسکنوا  الیها  »  ،  در  دست  انسانِ  دور  از  معنویت  ،  وسیله ای  برای  برافروختن  هر  چه  بیشتر  تنور  خواهش های  نفسانی  می شود.  زن  در  این  جامعه  که  محکوم  چنین  نظام  اقتصادی  است  فقط  جسم  است  و  تن  او  وسیله ای  است  که  باید  مصرف  شود  و  چونان   طعمه ای   برای  گرمی  بازار  سرمایه داری  است  ،  که  در   مسلخ  پول  قربانی  می شود  در  نتیجه عشق  ،  آن   لطیفه ی  معنوی  ،  که  آکنده   از  راز  و رمز  بود  جای  خود  را  به  « سکس »  در  خدمت «  اقتصاد » قرار  گرفت  و  گرداننده  هزار  بازار  مصرف  شد

 

9ـ  ضربه  به  مسؤلیتهای  اجتماعی 

پر  واضح  است  که  وقتی  جامعه  ،  پاکی  و  سلامت  خود  را  از  دست  داد  و  انگیزه ها  ومحرک های  شهوت  جنسی  در  آن  به  وفور  یافت  شد ،  استعدادهایی  که  باید  صرف  تعلیم  و  تعلم  ،  سازندگی  تولید  و تحقیق  و  معنویت  شود  همه   متوجه  خودآرایی ،  شهوت رانی  و  تفاخر  نسبت  به  یکدیگر  خواهد  شد

 

10ـ حجاب  نشانه  تمدن  وفرهنگ  یک  ملت 

بطور  کلی  نوع  پوشش  و  لباس  بیانگر  اعتقادات  و  بینش  و  نگرش  و  جهان بینی  افراد  بشر  بوده  و  به  عبارتی  دیگر  لباس  هر  انسانی  همچون  پرچمی  است  که  ملیت  و  مذهب  و  سنت  و  فرهنگ  او  را   مشخص  می کند.

   جوامع  مختلف  متناسب  با  بینش  و   نگرشی  که  نسبت   به  هستی  دارند  و  ارزشی   را  که  برای  زندگی  قائلند  ،  سبک  واسلوب  خاصی  برای  پوشیدن  انتخاب  می کنند.  هر  تمدنی  رابطه  مستقیمی  با  تعریف  و  معنای  انسان ،  در  آن  تمدن  دارد.  در  تمدن  غرب  که  از  معنویات  و  دین  خالی  است  انسان  نوعی  حیوان  محسوب  می شود  و  بدیهی  است  که  هدف  نهایی  در  این  جهان بینی  «  لذت  طلبی »  است  و  یکی  از  چیزهایی  که  می تواند  به  انسان  لذت  ببخشد  تن  و  جسم  انسان  است.  ولی  در  بینش  اسلامی  وتمدن های  شرقی  ،  انسان  تنها  در  تن  خلاصه   نشده  بلکه  به  مراتب  والاتر  از  آن  است.  در  چنین  جهان بینی  انسان  یک  موجود  « خداگونه »  است  که  هدفش  تنها  لذت  طلبی  نبوده  بلکه  کمال  خواهی  معنوی است

 

نتیجه گیری

حجاب  فقط  مربوط  به بعد  فردی  نیست  که  ،  فردی  بگوید  این  حریم  شخصی  من  و  مربوط  به  من  است و  هر  گونه  که  بخواهم  می توانم  در  جامعه  ظاهر  شوم.

حجاب از  بطن  نیاز  اجتماع    برخواسته  و  شکل  ظاهر  شدن  هر  فرد  ،  در  سرنوشت  همه ی  افراد  ،  تاثیرگذار  است  و آن  به  کشتی ای  ماند  که  ،  هر  فردی  بخواهد  جای  خود  را  سوراخ  کند و  بگوید  ،  این  حریم شخصی  من  است  و به  دیگران  ربطی  ندارد ،  در  این  صورت  اگر  دیگران  جلوی  او را  نگیرند  باعث  غرق  شدن  کل  افراد  داخل  کشتی  خواهند  شد.

بی حجاب   ویروس  «  گناه»  را  در  جامعه  منتشر  می کند. از  این  رو   هم  مسئول  گناه  خود  و هم  گمراهی  دیگران  است.

«  رَبّنَا  ظَلَمنَا  أَنفُسَنَا  وَ  إِن  لَم  تَغفِرلَنَا  وَ  تَرحَمنَا  لَنَکُونَنَّ  مِنَ  الخَاسِرِینَ  »  «  ای  پروردگار  ما!  ما  بر  خویشتن  ستم  کردیم  و  اگر  بر  ما  نبخشایی  و  به  ما  رحم  نکنی  ،  بی شک  از  زیانکاران  خواهیم  شد  »  

                                                                                                       (  اعراف  /  23  )

 

منابع

1ـ حجاب از دیدگاه قرآن وسنت ، فتحیه فتاحی زاده ، موسسه بوستان کتاب ، چاپ چهارم 1373 ، قم .

2ـ فرشتگان زمین ، عباس رحیمی ، موسسه فرهنگی انتشاراتی جمال ، چاپ پنجم 1387.     

3ـ حیات زن در اندیشه اسلامی ، دکتر علی قائمی ، چاپ اول ، پائیز 1373.

4ـ حریم عفاف ، حسین رشیدی ، انتشارات را زبان ، چاپ بیست وسوم ، 1385 ، قم .

5ـ دُرّ و صدف ، محمد شجاعی ، نشر محیی ، چاپ ششم ، پائیز 1386.

6ـ پاسخ به پرسشهای  دینی ، سید محمد باقر موسوی همدانی ، ج2 ، دفتر انتشارات اسلامی ، چاپ ششم ، زمستان 1382.

7ـ معراج السعادة ، ملا احمد نراقی ، انتشارات جاویدان.

8ـ برهنگی فرهنگی وفرهنگ برهنگی ، غلامعلی حدّاد عادل ، انتشارات صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ، چاپ اول 1359 ، تهران.

9ـ مساله حجاب ، مطهری ، انتشارات صدرا ، چاپ هفتاد و چهارم   ، اسفند 1386 ، تهران ، قم. 

10ـ سوره نور شعاع عفّت ، ابوالفضل بهرام پور ، انتشارات: آوای قرآن ، چاپ هفتم 1385 تهران.

11ـ عوامل فساد وبد حجابی ، احمد رزاقی ، مرکز نشر سازمان تبلیغات اسلامی ، چاپ دوم ، زمستان 1367 ، تهران.




موضوع مطلب : حجاب


یکشنبه 90 آذر 27 :: 4:30 عصر ::  نویسنده : محسن

درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 48
کل بازدیدها: 384953