سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام قرائتی ظهر امروز در جشن روز مادر در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد مشهد در جمع دانشجویان، با اشاره به آیه‌ای از قرآن در خصوص اهمیت نجات دادن انسان‌ها بیان داشت: اگر یک نفر را زنده کنید، انگار همه دنیا را زنده کرده‌اید و این نشان دهنده آن است که شغل پرستاری شغل بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه شغل پرستاری سرمایه گذاری است، تصریح کرد: اگر پرستار یا پزشک یک نفر را نجات دهد در تمام اعمال خیر آن فرد تا پایان عمرش شریک خواهد بود.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما حجت الاسلام‌ها فقط با یک قشر از انسان‌ها سر و کار داریم، تاکید کرد: پرستاران و پرشکان با تمام اقشار جامعه مواجه هستند؛ به طوری که می‌توانند با آنان گفت وگوی فرد به فرد داشته باشند.

 

قرائتی ادامه داد: من وقتی به تلویزیون وارد شدم خوشحال بودم که می‌توانم با همه حرفم را بزنم، اما بعدها پشیمان شدم زیرا تاثیری که گفت وگوی فرد به فرد بر انسان دارد، بسیار بیشتر است.


وی با اشاره به تاثیر گفت وگوی فرد به فرد ادامه داد: گاهی با یک گفت وگوی چند دقیقه‌ای فردی زیر و رو می‌شود و این فرصتی است که در اختیار پزشکان و پرستاران قرار داد.
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مشکل امروز ما علمی نیست، بلکه اخلاقی است، ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌های ما از این جهت ورشکسته شدند، دانشجویی از کنار استاد عبور می‌کند به او سلام نمی‌کند و می‌گوید: من دیگر با او درس ندارم، آیا این سرطان اخلاقی نیست.


قرائتی افزود: اگر استاد قائل به امکانات و غذاخوری‌های خصوصی باشد چنین دانشجویانی نیز طبیعی است، متاسفانه در کشور و در بین مسئولان نیز با چنین مشکل اخلاقی مواجهیم، در واقع در بسیاری از طلاق‌ها نیز وجود مشکل اخلاقی به چشم می‌خورد.


وی بیان داشت: اسلام می‌گوید اگر بچه دو ساله جایی نشسته باشد و یک آیت الله وارد شود و برای نشستن او آن بچه را بلند کنند نشستن آن آیت الله حرام است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص جایگاه زن و همسر در نگاه اسلام گفت: خداوند می‌گوید هستی را برای بشر خلق کردم و در بندگی خدا مهمترین عبادت نماز و مهمترین نقطه در نماز سجده است.


قرائتی به اهمیت ازدواج اشاره کرد و گفت: در اسلام هیچ وعده غذایی سفارش نشده؛ اما تنها غذایی که به آن سفارش شده و خوردن آن مستحب است، سحری است؛ زیرا انسان را برای عبادت آماده می‌کند.


وی ادامه داد: قرآن در خصوص ازدواج و زندگی زناشویی می‌گوید: ازدواج باعث تربیت فرزندان صالح و جلوگیری از رابطه با نامحرمان است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: ارزش شما به پول نیست حجاب نرخ شماست، اسلام می‌گوید: هر که بخواهد به زن نگاه کند باید تمام مخارج او را بپردازد، حال اگر دختری خود را رایگان عرضه کرد و خود را در نگاه هرزه‌ها قرار داد ارزش خود را نشناخته است.


قرائتی به اهمیت نیت در انجام کارها اشاره کرد و گفت: شما می‌توانید دانشجویی خود را ارزشی کنید، برخی دانشجو می‌شوند که واحدها را پاس کنند، مدرک بگیرند و استخدام شوند؛ اما همان درس خواندن می‌تواند برای خدا باشد و ارزش پیدا کند، اگر نیت‌تان را وسعت بخشید.


وی به بیان خاطره‌ای در برخورد با یک باغدار اشاره کرد که در زمین خود چمن کاشته بود. او در پاسخ به پرسش من که چرا در این زمین به جای چمن سبزی نمی‌کاری؟ گفت: اگر سبزی بکارم دیگران مرا مسخره می‌کنند که عقب افتاده‌ای و این کار را انجام داده‌ای؛ اما باید گفت که چه از لحاظ هزینه و فواید کاشت، سبزی بسیار سودمندتر است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: غرب با فرهنگ ما بازی کرده و باعث شده ما به هویت خود افتخار نکنیم.


قرائتی گفت: دکور و وسیله عیاشی و هوس بازی، این مقام زن در الگوی غرب است؛ اما در دیدگاه اسلام زن در جایگاهی قرار دارد که فرشته می‌تواند با او صحبت کند، حتی زن می‌تواند امام تمام مردان باشد، در جایی که خداوند به همسر فرعون اشاره می‌کند که باید الگو باشد.

 

وی با اشاره به خاطره‌ای از نماز خواندن یک دختر 11 ساله در سفر بیان داشت: غیرت، اراده و همت برای انجام امور لازم است، کافی است تصمیم بگیرید و اراده انجام آن کار را داشته باشید همانطور که شهید بابایی کنار استاد خود در آمریکا شروع به نماز خواندن کرد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: می‌‌پرسند چرا مسلمانان عقب مانده‌اند؟، باید پاسخ داد که آنان چرخ جلوی حرکت خود را که همان عبادت است حفظ کردند؛ اما چرخ عقب که باعث حرکت ما می‌شود و آن علم آموزی است را فراموش می‌کنیم.


قرائتی بیان داشت: ولی فقیه یعنی کسی که حرف آخر را می‌زند؛ در همه دنیا چنین فردی وجود دارد. حق وتو در دنیا که در اختیار پنج کشور است یعنی من بر تمام دنیا ولایت دارم که اگر 100 کشور یک تصمیم بگیرند و آنان موافق نباشند آن تصمیم مورد قبول واقع نخواهد شد این یعنی ولایت یک فاسق بر دنیا.


وی گفت: چرا به ولایت فاسق ایراد نمی‌گیرید؟؛ اما به ولایت فقیه که می‌رسد اعتراض می‌کنید این بیماری ماست.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور به بیان تفاوت افراد دیندار و کسانی که مقید به دین نیستند پرداخت و گفت: دینداران همیشه پیروز هستند زیرا با فرض نبود قیامت انجام امور دینی هیچ ضرری برای آنان ندارد.


قرائتی ازدواج را امری مهم برای انسان دانست و گفت: ازدواج دانشجویی دیر است و باید ازدواج دبیرستانی مطرح شود؛ تاخیر در ازدواج جفا به نسل آینده است؛ زیرا با بالارفتن سن مادر ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند برقرار نمی‌شود و از حوصله او خارج است.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو




موضوع مطلب :


چهارشنبه 93 اردیبهشت 3 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : محسن

درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 119
کل بازدیدها: 386614