سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

بعضی ها خیال می‌کنند که نوآوری در دین امکان ندارد! گنجینه منابع اسلامی و دینی ما بی‌پایان است؛ ما به قدر وسع خودمان، فقط چند سطل آب از این چشمه‌ جوشان برداشته‌ایم

؛ تلاش کنیم و فکرهای نو و حرف های نو در زمینه‌های مختلف تولید کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این قرآن یک اقیانوس بی پایان است؛ خیلی حقایق هست؛ نه "خیلی"، بلکه بیشترِ حقایق عالم را که ما از قرآن می‌توانیم بفهمیم، هنوز نفهمیده‌ایم.

فکر کردن، استخراج کردن، نوآوری کردن و سخن نو را در مقابل افکار عمومی متفکران و اندیشمندان مسلمان قرار دادن، یکی از کارهای ماست.

البته پیداست که این کار مثل همه کارهای دیگر، باید با اسلوب و فن خود انجام بگیرد؛ این یک متد دارد و خارج از آن متد نمی‌شود کار را انجام داد.

آن کسی که اصلا در یک فنی وارد نیست، نمی‌شود به او گفت در این فن نوآوری بکن؛ این کار کسانی است که واردند؛ مطلعند؛ با کتاب و سنت و با قرآن آشنایند؛ فنان این فن‌اند.

پرچم برادری اسلامی را با همه‌ ملت های اسلامی بلند کنیم و فضیلت های اخلاقی را در جامعه رشد بدهیم: همکاری، گذشت، کمک، صبر، حلم؛ اینها خلقیات اسلامی است؛ اینها را در جامعه رشد بدهیم. این، همان ایمان و هویت اسلامی و انقلابی است که اصل اول است.

بعضی ها خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم "اسلام" و "ایمان"، یعنی چشمایمان را ببندیم، همه کس را نفی کنیم، در مقابل هر حرف و فکری با اخم فراوان وارد بشویم؛ مثل بعضی از این منحرف هایی که در افغانستان دیدید و امروز در مجموعه‌ شبکه‌ تروریستی عراق، خودشان را نشان می‌دهند و همه دنیای اسلام را خارج از اسلام می‌دانند! اخم ها درهم و چشم ها بسته است و شمشیرها عریان را دور سرشان می‌چرخانند و ملتها را به خاک و خون می‌کشند؛ آن روش، روش ما نیست.

ایران اسلامی پرچم خودش را دارد. ما کسی مثل امام را با آن افکار نو، روشن و با آن نوآوری در همه‌ی بخش ها، حتی در فقه داریم؛ این که شما می‌بینید اسلامی که ایران اسلامی عرضه می‌کند، مثل قند در کام ملت ها شیرین می‌آید و همه‌جا پخش می‌شود، علتش این است.

استعداد، ذوق، فهم و حکمت ایرانی وقتی در کار حلاجی و فهم دین می‌افتد، این ثمرات خوب را پدید می‌آورد. هویت اسلامی و دینی و پایبندی به آن، یعنی این.

(بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی 29 خردا 1385)




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 11:50 صبح ::  نویسنده : محسن

درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 386464