سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

 

 

 

مــــن نمی گویـــم "ولــی فقیــــہ " معـــــصوم است،


اما ملتـــی که بـہ  امــر خــــدا بـہ امــــر ولی فقـــیه اعتمــاد می کنــند،


خـــــدا اجازه اشـــتباه به آن رهــــبر را نمی دهـــــد و بـہ  نوعــــی بـہ او معصومیت می بخــــــشد.



شهید دکتر مصطفی چمرانـــ

 

 




موضوع مطلب : ولایت فقیه, معصوم


سه شنبه 92 اردیبهشت 24 :: 5:19 عصر ::  نویسنده : محسن

 

یکی از وظایف افسران جنگ نرم در انتخابات شناسایی و خنثی کردن توطئه دشمنان است.

دروغ تقلب ، فتنه ، انتخابات آزاد،face book ،BBC                       




موضوع مطلب : جنگ نرم, افسر جنگ نرم, وظیفه, توطئه_انتخابات_دشمن


سه شنبه 92 اردیبهشت 24 :: 4:55 عصر ::  نویسنده : محسن

امروز جاده های بی حاشیه آسمان، مردی را به زمین، بدرقه می کند که در کوچه های جوانی،

 

فانوسی از بی کرانه دانش ها به دست می گیرد . . .

 

مقدمش گلباران

 




موضوع مطلب :


یکشنبه 92 اردیبهشت 22 :: 5:17 عصر ::  نویسنده : محسن

 

 

- می گویند باید از حضرت علی (ع) الگو بگیریم!‌ اما چگونه؟!... من یک جوان هستم! یک جوان با خصوصیات خاص دوران جوانی! یک جوان با شور و نشاط خاص این دوران که به خنده و تفریح، به شور و احساسات نیاز دارد و به الگویی که مرا به شور آورد!

- با تمام این حرفها، باز هم بهترین الگو برای تو و برای همه،‌مولای متقیان است: و بخصوص جوانی شان!

- جوانی حضرت علی (ع) ؟!

الگو گرفتن یک الگو

- بله ! خود امیرالمؤمنین هم در جوانی شان، الگو داشته اند. الگویشان هم پیامبر بوده است. علی (ع) از شش سالگی همراه و همراز پیامبر و در خانه ایشان زندگی می کرده اند و در همه امور زندگی شان، حتی جزیی ترین مسائل هم به پیامبر اقتدا می نمودند. یعنی خود ایشان هم از یک انسان کامل و والای دیگر، الگو می گرفته اند.

- اما چگونه ؟!

- پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) همواره با هم بودند، از هنگام عبادت و خلوت در غار حرا گرفته تا مراحل مختلف دعوت خویشان، دعوت عمومی در خانه خدا و حتی سفرهای تبلیغی پیامبر. علی (ع) همیشه اول صبح به دیدار پیامبر می رفت و آنگاه یکدیگر را شاداب ودر آغوش می کشیدند و احوال هم را می پرسیدند. آندو بزرگوار اوقات زیادی از شبانه روز را در کنار هم به کار و تلاش می پرداختند و گاه علی (ع) خالصانه عرق از پیشانی پیامبر (ص) پاک می کرد و ا یشان نیز صمیمانه از او تشکر می نمود.

علی (ع) خود در این باره می فرمایند : ((پیامبر (ص) مرا در دامن خود پرورید. من کودک بودم، پیامبر مرا چون فرزند خود در آغوش گرمش می فشرد و در استراحتگاه مخصوص خود جای می داد... هرگز نیافت که من دروغی بگویم و در کردار من اشتباهی رخ دهد. من همچون بچه شتری تازه که پیوسته به دنبال مادرش هست، به دنبال او می رفتم. او هر روز نکته های تازه ای از اخلاق را برای من آشکار می ساخت. و مرا فرمان میداد که در خط او حرکت کنم. آن حضرت مدتی از سال در کوه حرا به سر می برد و کسی جز من او را نمی دید... من نور وحی و رسالت را میدیدم و بوی خوش ودل انگیز نبوت را احساس می کردم.. موقعیتی که من در محضر رسول الله داشتم برای هیچ کس نبود.))

- بسیار خوب!‌ تمام این حرفها درست! اما حضرت علی، پیامبر را می دیده اند، وجودشان را لمس می کرده و به ایشان اقتدا می کرده اند اما من چه؟! من که حضرت علی را نمی بینم، چگونه         می توانم از ایشان الگو بگیریم؟!

- تاریخ که روح، افعال و رفتار امیرالمؤمنین را دیده و نقل کرده است. از او استفاده کن! از دیدگان تاریخ!

- آری! مگر تو نمی گفتی الگویی می خواهی که تو را به شور بیاورد. آنچه می تواند یک جوان را به شور بیاورد، دیدن حماسه آفرینی ها و شورمندی های کسی است که به او علاقمند است.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


یکشنبه 92 اردیبهشت 22 :: 4:39 عصر ::  نویسنده : محسن

مروری بر زندگی شهید دکتر عبدالحمید دیالمه

جوانی فراتر از زمان

 

تولد: 4 اردیبهشت 1333 در تهران در خانواده‌ای مذهبی

 

تحصیلات:

- پس از طی دوره دبستان ، آغاز دوره متوسطه در دبیرستان هدف شماره 3 / اخذ دیپلم طبیعی و شروع تحصیل علوم حوزوی. (تصاویر دوران تحصیل را در بخش تصاویر ، ملاحظه بفرمایید.)

- سیره و حدیث را نزد اساتید حوزه علمیه قم و علوم مختلف منطق ، فلسفه و عرفان را نزد استاد شهید آیه الله مرتضی مطهری آموخت.

- سال 1352 به دانشگاه فردوسی مشهد وارد شد.

- اخذ مدرک دکترای داروسازی از این دانشگاه در تاریخ 14 اسفند 1358. (تصویر مدرک و پایان‌نامه در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

 

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 اردیبهشت 18 :: 2:14 عصر ::  نویسنده : محسن

به نام علی اعلی

  


سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.

متولد1311 تهران

* رتبه 15 کنکور کشوری وقبولی در رشته الکترونیک در دانشکده فنی تهران

*شاگرد اول دوره مهندسی برق دانشکده فنی تهران

*اخذ بورس تحصیلی ویژه شاگردان ممتاز برای ادامه تحصیل در آمریکا در سال 1337

*اخذ مدرک دکتری در رشته مهندسی برق در پلاسما و گداخت هسته ای در سال 42
*فعالیت در یکی از مراکز تحقیقاتی مرتبط با « ناسا » به نام « آزمایشگاه بل » که در زمینه های قمر مصنوعی ، موشک های هدایت شونده و رادارهای سه بعدی
  
*پایه گذاری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا
  
*2سال آموزش چریکی در لبنان
 
*پایه گذاری «جنبش محرومان » و سپس سازمان « امل » را در لبنان
 
*معاون نخست وزیر در امور انقلاب
 
*وزیر دفاع
 
*انتخاب به عنوان نماینده در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
 
*راه اندازی مرکز تحقیقات نظامی و واحدهای مهندسی رزمی با همکاری جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه
 
 
تحقیقات شهید چمران که قالب رساله دکترای وی با عنوان « باریکه الکترون در مکنترون با کاتد سرد »
(ELECTRON BEAM IN THE COLD-CATHODE MAGNETRON) ارائه شد، جهش مهمی در این رشته پدید آورد و او را در زمره معتبرترین و پیشتازترین دانشمندان روز دنیا قرار داد.
 
سردار بی ادعای جبهه های علم و جهاد که سالها شاهد شهادت یاران و شاگردان خود بود و خود در اشتیاق شهادت می سوخت، سرانجام در 31 خردادماه 1360 در منطقه « دهلاویه » هدف خمپاره دشمن قرار گرفت و فصل دیگری از حیات آگاهی بخش و انسان ساز خود را در تاریخ پرافتخار ایران آغاز کرد.
یاد و راهت جاودانه !




موضوع مطلب :


سه شنبه 92 اردیبهشت 10 :: 2:9 عصر ::  نویسنده : محسن

ترس و واهمه از تبدیل دختران مسلمان ایران به الگوی بر‌تر دختران مسلمان در جهان، در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی نفوذ کرده و یک اتاق فکر بسیار گسترده را برای جلوگیری از وقوع این موضوع شکل داده است.

به عنوان مثال، دو سال پیش افتخارآفرینی تاریخی دختران شایسته ایرانی در مسابقات آسیایی چین اگرچه طبق معمول با بی‌مهری مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور روبرو شد اما مخالفان جمهوری اسلامی ایران را به تکاپوی شدید انداخت. رسانه‌های معاند تلاش ویژه‌ای کردند تا با تهیه گزارش، مصاحبه و خبرهای جهت‌دار درباره این دختران شایسته، این موفقیت بی‌نظیر را تحت‌الشعاع قرار دهند و به روند همیشگی خود در اتهام به وضعیت حقوق زنان در ایران ادامه دهند.

دویچه‌وله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فرانسه و ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در اقدامی هماهنگ با صد‌ها سایت اینترنتی وابسته به جریان اپوزیسیون، سعی کردند تا دختران ایرانی را که در مسابقات آسیایی موفق به کسب موفقیت و مدال‌های رنگارنگ شدند، افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران و مقدسات و احکام دین اسلام ندارند. این رسانه‌ها با تمرکز ویژه بر روی پوشش و حجاب این دختران ورزشکار، آن را مانعی بر سر ورزش زنان در ایران نامیدند که دختران ایران از روی «اجبار» باید آن را رعایت کنند. حتی تلویزیون دولتی انگلیس پا را از این فرا‌تر گذاشت و در برنامه «نوبت شما»، صریحا مدعی شد که «ورزش بانوان در ایران در شعاع حجاب گیر کرده است.»

با تمام این تفاسیر و البته در غیبت مایوس کننده و تاسف بار رسانه‌های تصویری و مکتوب ایرانی، دختران افتخارآفرین و قهرمان ایران با اقدامات خود پاسخی صریح، قاطع و شفاف به این رویکرد تخریبی علیه مقدسات دینی دادند و نشان دادند که شاید بتوان با استفاده از جذابیت‌های بصری، اینگونه مطالب ناصواب را برای مخاطبان ناآگاه عرضه کرد اما افکار عمومی جهان شاهد روی دیگری از سکه این مساله بوده است.

به عنوان مثال، «الهه احمدی» عضو تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات گوانگ‌ژو موفق به کسب 3 مدال رنگارنگ (2 نقره و 3 برنز) شد، در هر سه نوبتی که بر روی سکوی اهدای مدال رفت، یک جلد کلام الله مجید به همراه خود برد تا هم مشتی بر دهان کشیش هتاک آمریکایی (تری جونز) که رد آن زمان اقدام به قرآن سوزی کرده بود، زده باشد و هم اعتقاد اصیل و راسخ خود به دین مبین اسلام را به نمایش بگذارد.

به نظر می‌‎رسد وحشت از تهاجم فرهنگی دختران محجبه ایرانی به باورهای غربی و نمایش نمونه یک زن موفق و اجتماعی در سایه رعایت حدود شرعی و اسلامی سبب شده است تا مقابله با این دختران از حالت تبلیغاتی به حذف ناجوانمردانه از صحنه‎‌های مهم و پرمخاطب سوق پیدا کند.

این مساله همچنین لزوم «نظارت بیشتر بر فعالیت رسانه‌های خبری و تصویری غربی در ایران» را به مسئولین مربوطه گوشزد می‌کند. طبیعی است که نباید به رسانه‌هایی که به طور جدی در حال تکمیل قطعات این پازل تهاجم تبلیغاتی علیه ایران هستند و تلاش می‌کنند تا با توهین به دختران پاک ایرانی، زمینه را برای الگوسازی «باربی» ‌ها فراهم کنند، اجازه فعالیت در کشور را داد. همانطور که خبرنگار صداوسیمای ایران در ایالات متحده تحت شدید‌ترین فشارهاست و حتی اجازه تردد در منطقه‌ای به غیر از بخشی از نیویورک و سازمان ملل را ندارد، خبرنگاران رسانه‌های غربی نظیر نیویورک تایمز نیز باید با نظارت بیشتری در ایران به فعالیت خبری و رسانه‌ای بپردازند.




موضوع مطلب : جوان ایرانی اسلامی, جوان موفق


سه شنبه 92 اردیبهشت 10 :: 9:0 صبح ::  نویسنده : محسن
1   2   >   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 384762