سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

داستان پایان دنیا ،تجارت معنویت

پایان تاریخ و اینکه فرجام انسان و هستی به کجا خواهد انجامید از پرسش های همیشگی انسان بوده است و هر یک از مکاتب و ادیان و همواره در پی پاسخی فراخور بوده اند.

 اما متاسفانه نگاه عمومی به پایان دنیا برابر شده با مرگ، نابودی ؛ اینگونه یک موج عظیم وحشت و نگرانی هماره بر مردم حاکم بوده است از تصور و تصویر پایان دنیا.همین دیروز بود که ایمیل بدستم رسید که عکس های گرافیکی و نقاشی شده از پایان تاریخ را گردآوردی کرده بودند که عصاره وحاصل و خلاصه همه این تصاویر یک چیز بود، دنیا با یک تلخی به پایان خواهد رسید. اما چرا این باور ایجاد شده است ؟ درحالیکه در ذهن ملل مختلف همواره غرب امروز خاستگاه عقلانیت است و شرقی های و مسلمانان مردمانی خرافاتی ،
اما باورهایی نظیر " زمزمه های آخردنیا " نشان داد که خرافات چقدر در غرب دامن گیر است . این امر همچنان حکایت از آن دارد که غرب امروزین از عقل افراطی قرن گذشته فرار کرده و افتاده به دامن یک تفریط که همان خرافات است. چنانکه دراین روزگار ، "ان. آر. ام"" ها یعنی ادیان جدید در غرب به دنبال جذب پیرو ان است . آن هم ادیانی که وقتی ما در مجامع علمی به تحلیل آنها می پردازیم و برخی از این ادیان را فقط معرفی می کنیم شنوندگان با حیرت می گویند: واقعا مردم این ادیان را می پذیرند؟ صادقانه باید گفت ، افراط در راسیونالیسم و عقل گرایی نتیجه اش شده این تفریط که این همه به خرافات روی آورده اند .

نکته دیگر که این روزها در غرب خیلی جدی است بحث "تجارت معنوی" است چنانکه شاهدیم در کنار دهها گونه وانگیزه جذب توریسم همانند توریسم درمانی، اکو توریسم ،توریسم علمی ، بحث توریسم مذهبی وسفر به امکان دینی نیز به شدت رونق گرفته است که می توان آن را "تجارت معنوی " دانست که البته در آمد بالایی هم در پی دارد. در این تجارت ، معنویت فروخته می شود چراکه بشر غرب امروز محتاج معنویت است واین گونه انواع معنویت های دورغین به انها فروخته می شود. اینگونه ، قصه پیش گویی مایایی نشان داده که پشت صحنه این نوع پیش گویی ها که در واقع یک معنویت است بنگاه های اقتصادی خوابیده اند . امروزه معنویت با اقتصاد گره خورده است .اینگونه مردم زود باور عصر فناوری برای رهایی از خطرات آخر دنیا به برخی شهرهای جهان چقدر افراد هجوم بردند تا نجات یابند .گویی آن شهر ها سرزمینهای ایمن آخرالزمانی اند.
بی تردید این حادثه نه اولی است و نه آخری خواهد بود چنانکه در آغاز سال 2000همین قصه بود که بار دیگر تکرار شد وباز هم تکرار خواهد شد . زیرا این داستانها فرصت مناسبی برای کسب درآمد ، بنگاه های اقصادی است . زمانی برای سوداگری معنویت وآرامش..تمام آنچه که بشرامروزی در جستجوی آن است.

 انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 91403

http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=91403




موضوع مطلب :


چهارشنبه 91 دی 6 :: 2:22 عصر ::  نویسنده : محسن

اولین هیئت مستقل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان شب سه شنبه در نمازخانه خوابگاه بهار برگزار گردید.

مراسم با سخنرانی و مداحی مداح عزیز و بزرگوارمان حاج سید حسین موسوی برگزار گردید.

این هیئت کاملا مستقل از نهادهای دانشگاه می باشد و کلیه برنامه ریزی ها و اجراییات آن توسط خود دانشجویان می باشد و هیچ ارگانی دخالت ندارد.

هیئت دانشجویی شور و صفای خاص خود را دارد و به دلیل اجرا توسط خود دانشجویان با استقبال حداکثری دانشجویان مواجه می شود.

فلذا تشکیل هیئت های مستقل دانشجویی در همه دانشگاه ها امری مهم و لازم الاجرا می باشد تا دانشجویان با حضور در این محافل نورانی به تربیت و تذکیه خود بپردازند.

والاسلام





موضوع مطلب :


چهارشنبه 91 دی 6 :: 2:21 عصر ::  نویسنده : محسن
<   1   2   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 384920