سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...
  • غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
  • اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
  • ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
  • سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
  • یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
  • شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
  • امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
  • امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
  • وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
  • اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.
  • در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!
  • پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.
  • تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.
  • شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».
  • مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...
  • بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.
  • آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!
  • اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.



موضوع مطلب :


دوشنبه 90 آذر 21 :: 9:27 صبح ::  نویسنده : محسن
با شنیدن اسم فوتبال و فوتبالیست ناخودآگاه اذهان به سوی تیم های استقلال، پیروزی و بی اخلاقی و حاشیه های اطراف آن می رود. اخبار فوتبالیست ها و مربیان حاشیه سازشان به صورت آنی و بی درنگ در رسانه های جمعی و در سطحی وسیع منتشر و جنجال آفرین می شود. سقوط منشور اخلاقی فدراسیون از دستان فوتبالیست ها  تیتر اول رسانه ها می شود و بر بی اخلاقیشان فریاد می کشند!

اما در هیاهوی تنش های مستطیل سبز چهره ای گمنام در این حرفه بی ادعا می درخشد و سکوت را همراه هدف بلندش می کند.

بعید است نام فوتبالیست ایرانی خانم محمودی را شنیده باشید! محمودی، جوان خوش آتیه کرمانشاهی است که پرچم ایران را با اخلاق مداری برافراشت. کسب کاپ اخلاق در سال گذشته مسابقات لیگ برتر و کسب مقام خانم گلی فوتبال ایران در کل 20بازی سال گذشته از افتخاراتی است که نصیب این ملی پوش فوتبال بانوان کشورمان شده است. بازیکنی در 20 بازی حتی یک کارت زرد هم نگرفته و خودش معتقد است که همه خوش‌اخلاقی‌هایش به دلیل فوتبال است.

چهره ای که با تمام استعدادش در این ورزش می درخشد بی آنکه رسانه ها نامی از او ببرند. حضور تاثیر گذار محمودی در جام جهانی از چشم تیم های خارجی و مطرحی چون اینترمیلان ایتالیا دور نماند و یکی از گزینه های منتخب تیم ایتالیایی شد. در پی تماس های مسئولین این تیم با او ، محمودی  پیشنهاد وسوسه انگیز آنها را به دلیل رعایت حجاب رد کرد و پرچم اصالت و شرافتش را برافراخت. کسی که شرافت و حجابش را با اسکناس های رنگین و پیشنهادهای وسوسه انگیز خارجی معاوضه نکرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در سویی دیگر بعضی از زنان بازیگر این کشور با توهماتی که بیگانه برایشان ساخته اند، دست به ترک خاک وطن می زنند و خود را مبدل به بلندگوی بیگانه می کنند. این افراد چنان چهره بی هویت خود را اشکار کرده اند که گویی هرگز در بین مردم متعهد و با شرافت ایران نبوده اند.

از سوی دیگر نیز رسانه های داخلی در حالی که باید این افراد را چون کالای بی مصرفی به زباله دان تاریخ بیاندازند با انتشار اخبار چگونگی زندگی انها در خاک بیگانه به ترویج کار ضداخلاقی این افراد کمک می کنند اما در مقابل چهره هایی چون بیان محمودی بازیکن حرفه ای و با اخلاق و متعهد ایرانی در سکوت رسانه های ناپدید می شوند و انسانهای بی ارزشی چون لاکانی و فراهانی موضوع بحث و تیتر اول اخبار می شوند.

منبع:وبلاگ انسانم آرزوست




موضوع مطلب :


دوشنبه 90 آذر 21 :: 9:15 صبح ::  نویسنده : محسن

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی امریکا بدست نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اعلام کرد: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری  و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای  است که امریکا مورد استفاده قرار می دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما قبلا در هواپیماهای B2 و  F35 نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و امریکا صورت می پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقفند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.




موضوع مطلب : هواپیمای جاسوسی -جنگ سایبری


دوشنبه 90 آذر 21 :: 8:45 صبح ::  نویسنده : محسن

کاش در این روزها در کنار حرم سید و سالارمان امام حسین(ع) و برادر با وفایش حضرت ابالفضل(ع) بودیم.

و در بین الحرمین بین دوراهی حسین و عباس معطل میماندیم که کدام را انتخاب کنیم

ایام عزاداری سالار شهیدان تسلیت باد.




موضوع مطلب :


دوشنبه 90 آذر 14 :: 9:59 عصر ::  نویسنده : محسن
بسم اله الرحمن الرحیم

 

 

ادامه فلسفه افرینش:

همه انسانهاصالح ومومن نیستندوحتی بعضی ازانسانهاغیردین رانیز ترویج میدهند.

خداوندفرموده است که اصل افرینش براساس حق است،بعضی ازجرم ها وگناهان که دراین جهان انجام میشوددراین دنیا قابل دادرسی هستندامابعضی دیگرازگناهان دراین دنیانمیشودبه انها دادرسی کردپس بایدیک جهان فراترازاین دنیاوجودداشته باشد.

یکی ازرازهای افرینش برپایه عدل است چون فلسفه افرینش براساس حق است.

خئاوندمی فرماید:درشش روز هفت اسمان رافریدیم ووحی کردیم تابدانیدکه خدامیداند ومیتواند.

عوامل کلی سقوط انسان:

1-هوای نفس

2-شیطان

3-دنیا

تنهاراه رهایی انسان   کنترل این 3عامل است.




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 8:0 عصر ::  نویسنده : محسن

اولین گام انس با قران دیدن قرآن و لمس کردن قرآن می باشد اگر قرآن را هر روز نبینیم از قرآن وحشت زده می شویم

راههای انس با قرآن:1-برای قرآن خواندن وضو می گیریم که یک گام به قرائت قرآن نزدیک می شویم که همان انس با قرآن است

2-تلاوت قرآن

اداب تلاوت قرآن:با وضو باشد،رو به قبلع باشد،قرآن را زمین نگذاریم ،بالحن شیوا بخوانیم،با ترتیل خوانده شود،وقتی به ایات بشارت و عذاب رسیدیم درنگ کنیم

3-با لغات قران آشنا باشیم(درنگ در معانی لغات)

4-تفسیر کردن قرآن

5-مطالعه در تفسیرسیم:ما را با فضای نزول آشنا می کند،به یک سری ملا ک ها می رسیم،با سنت ها اشنا می شویم

6-در قرآن تدبر کنیم یعنی با تمام وجود وارد قران می شویم

عمیق ترین و معتبر ترین و کامل ترین تدبر برای اهل بیت می با شد طبق آیه """ لا یمسه الا الطمهرون""" و""" انما یرید و الله علیکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا"""

خداوند به اراده تکوینی خود اهل بیت را معصوم گردانیده

 



موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 8:0 عصر ::  نویسنده : محسن

دشمن نیز به خوبی به این نکته آگاهی پیدا کرده که اگر به صورت تقابل رودرو در برابر مسلمانان و علی الخصوص شیعیان بایستد قطعاً با مشکل مواجه شده و راه به جایی نخواهد برد. لذا بهترین راه مقابله ایجاد اختلاف در درون جبهه های مقاومت اسلامی است تا این گروه ها کم کم از درون تهی شوند و غالب انرژی خود را صرف حل و فصل اختلافات خود نمایند و برای مبارزه با استکبار دیگر نیرویی نداشته باشند و عملاً قافیه را قبل از ورود به صحنه مبارزه ببازند.




موضوع مطلب : بیدلری اسلامی


شنبه 90 آذر 12 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : محسن
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 385439