سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

مقصد زندگی The purpose of life

The purpose of life

 A long time ago, there was an Emperor who told his horseman that if he could ride on his horse and cover as much land area as he likes, then the Emperor would give him the area of land he has covered.

Sure enough, the horseman quickly jumped onto his horse and rode as fast as possible to cover as much land area as he could. He kept on riding and riding, whipping the horse to go as fast as possible. When he was hungry or tired, he did not stop because he wanted to cover as much area as possible.

Came to a point when he had covered a substantial area and he was exhausted and was dying. Then he asked himself, "Why did I push myself so hard to cover so much land area? Now I am dying and I only need a very small area to bury myself."

The above story is similar with the journey of our Life. We push very hard everyday to make more money, to gain power and recognition. We neglect our health , time with our family and to appreciate the surrounding beauty and the hobbies we love.

One day when we look back , we will realize that we don"t really need that much, but then we cannot turn back time for what we have missed.

Life is not about making money, acquiring power or recognition . Life is definitely not about work! Work is only necessary to keep us living so as to enjoy the beauty and pleasures of life. Life is a balance of Work and Play, Family and Personal time. You have to decide how you want to balance your Life. Define your priorities, realize what you are able to compromise but always let some of your decisions be based on your instincts. Happiness is the meaning and the purpose of Life, the whole aim of human existence. But happiness has a lot of meaning. Which king of definition would you choose? Which kind of happiness would satisfy your high-flyer soul?


 مقصد زندگی

سال ها پیش، حاکمی به یکی از سوارکارانش گفت: مقدار سرزمین هایی را که بتواند با اسبش طی کند را  به او خواهد بخشید. همان طور که انتظار می رفت، اسب سوار به سرعت برای طی کردن هر چه بیشتر سرزمین ها سوار بر اسبش شد و با سرعت شروع کرد به تاختن. با شلاق زدن به اسبش با آخرین سرعت ممکن می تاخت و می تاخت. حتی وقتی گرسنه و خسته بود، متوقف نمی شد چون می خواست تا جایی که امکان داشت سرزمین های بیشتری را طی کند. وقتی مناطق قابل توجهی را طی کرده بود به نقطه ای رسید . خسته بود و داشت می مرد. از خودش پرسید: چرا خودم را مجبور کردم تا سخت تلاش کنم و این مقدرا زمین بدست بیاروم؟ در حالی که در حال مردن هستم و تنها به یک وجب خاک برای دفن کردنم نیاز دارم.

داستان بالا شبیه سفر زندگی خودمان است. برای بدست آوردن ثروت، قدرت و شهرت سخت تلاش می کنیم و از سلامتی و زمانی که باید برای خانواده صرف کرد، غفلت می کنیم تا با زیبایی ها و سرگرمی های اطرافمان که دوست داریم مشغول باشیم.

وقتی به گذشته نگاه می کنیم. متوجه خواهیم شد که هیچگاه به این مقدار احتیاج نداشتیم اما نمی توان آب رفته را به جوی بازگرداند.

زندگی تنها پول در آوردن و قدرتمند شدن و بدست آوردن شهرت نیست. زندگی قطعا فقط کار نیست ، بلکه کار تنها برای امرار معاش است تا بتوان از زیبایی ها و لذت های زندگی بهره مند شد و استفاده کرد. زندگی تعادلی است بین کار و تفریح، خانواده و اوقات شخصی. بایستی تصمیم بگیری که چه طور زندگیت را متعادل کنی. اولویت هایت را تعریف کن و بدان که چه طور می توانی با دیگران به توافق برسی اما همیشه اجازه بده که بعضی از تصمیماتت بر اساس غریزه درونیت باشد. شادی معنا و هدف زندگی است. هدف اصلی وجود انسان. اما شادی معنا های متعددی دارد. چه نوع شادی را شما انتخاب می کنید؟ چه نوع شادی روح بلند پروازتان را ارضا خواهد کرد؟




موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 آذر 23 :: 12:54 عصر ::  نویسنده : محسن

اسبان مردی به راهی دید و گفتا کیستی ؟
گفت : فردی بی خیال و فارغ و آزاده ام

گفت : از بهر چه می رقصی و بشکن می زنی ؟
گفت : چون دارای شور و شوق فوق العاده ام

گفت : اهل خاک پاک اصفهانی یا اراک ؟
گفت : اهل شهر آباد و خوش آباده ام

گفت : خیلی شاد هستی ، باده لابد خورده ای
گفت : هم از باده خور بیزارم ، هم از باده ام

گفت : از جام وصال نازنینی سرخوشی ؟
گفت : از شهوت پرستی هم دگر افتاده ام

گفت : پس شاید قماری کرده ای ، پولی برده ای
گفت : من در راه برد و باخت پا ننهاده ام

گفت : پولی از دکان یا خانه ای کش رفته ای ؟
گفت : دزدی هم نمی چسبد به وضع ساده ام

گفت : آخر هیچ سرگرمی نداری روز و شب ؟
گفت : سرگرم نمازو سجده و سجاده ام

گفت : لابد ثروتی داری و دلشادی به پول ؟
گفت : من مستضعف و مسکین مادر زاده ام

گفت : آیا راستی آهی نداری در بساط ؟
گفت : خود پیداست این از وصله ی لباده ام

گفت : گویا کارمند ساد ه ای یا کارگر ؟
گفت : بیکارم ولی از بهر کار آماده ام

گفت : بیکاری و بی پولی ؟ پس این شادی ز چیست ؟!
گفت : یک زن داشتم ، اینک طلاقش داده ام




موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 آذر 23 :: 12:33 عصر ::  نویسنده : محسن

شب آرامی بود
می روم در ایوان، تا بپرسم از خود
زندگی یعنی چه؟
مادرم سینی چایی در دست
گل لبخندی چید، هدیه اش داد به من
خواهرم تکه نانی آورد، آمد آنجا
لب پاشویه نشست
پدرم دفتر شعری آورد، تکیه بر پشتی داد

.

.

شعر زیبایی خواند و مرا برد، به آرامش زیبای یقین
با خودم می گفتم :
زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ !!!
زندگی، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی درک همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی، سبزترین آیه، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی، فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است
وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود
نان خواهر، که به ماهی ها داد
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت
زندگی، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست
من دلم می خواهد،
قدر این خاطره را ، دریابیم




موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 آذر 23 :: 12:33 عصر ::  نویسنده : محسن
آگهی راه‌اندازی خط تولید محصول فوق محرمانه پروژه «Skunk Works» شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین" امروز (شنبه) در نیازمندی‌های روزنامه همشهری به چاپ رسیده است.
به گزارس سرویس اجتماعی صراط، متن این آگهی طنز که با سفارش یک فرد ناشناس چاپ شده، به راه‌اندازی خط تولید آخرین محصول این شرکت آمریکایی اشاره دارد که از چند روز قبل نام آن در صدر اخبار مطبوعات ج...هان به چشم می‌خورد.
«Skunk Works»، که نام غیر رسمی برای پروژه های پیشرفته شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین" می باشد ماموریت ساخت پرنده‌های محرمانه و جاسوسی را برای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده بر عهده دارد و اینک به چاپ رسیدن آگهی راه‌اندازی خط تولید این کارخانه در روزنامه همشهری، در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسد.
آخرین تولید این کارخانه هواپیمای جاسوسی RQ170 است که چندی پیش با عبور از مرزهای هوایی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب به غنیمت گرفته شد.
به زمین نشاندن این پهپاد بازتاب‌های بسیار گسترده‌ای در دنیا داشت، تا جایی که مقامات آمریکا برای منحرف کردن اذهان، ادعای دروغ بودن این ماجرا را مطرح کردند که دو روز پیش با به نمایش در آمدن تصاویر این هواپیمای جاسوسی در رسانه ملی، رو سیاهی مقامات آمریکا افزون‌تر شد. کاخ سفید اکنون به شدت نگران تبعات سیاسی، فنی، اطلاعاتی و نظامی فرود اجباری این هواپیما در ایران است.
به نظر می رسد انتشار آگهی راه‌اندازی خط تولید پهپاد در یک روزنامه کثیرالانتشار، یک شوخی با مقامات آمریکایی با هدف تاکید بر نگرانی‌های آن‌ها بوده است.



موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 آذر 23 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : محسن

 

 

دانشمندان علم ژنتیک در شرکت r=ltr>Genpets اقدام به خلق انبوه حیوانات ژنتیکی کرده اند که نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد .این  موجود  کاملا درد را احساس میکند ولی نمی تواند جیغ بکشد. جنپتس زنده در خواب زمستانی در بسته بندیهای مخصوص در فروشگاههای این شرکت عرضه میشود . این حیوان مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج میشود اما به گونه ای خلق شده که هنگام درد سرو صدا ایجاد نمی کند .عمر این حیوان یک تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و کودکان انس میگیرد . این شرکت اعلام کرده به زودی فروش انبوه محصول خود را در قفسه های فروشگاهها آغاز میکند . این شرکت با استفاده از دستاورد های مهندسی ژنتیک اقدام به خلق انبوه و فروش پستانداران زنده کرده است . بسته بندی این مخلوق دارای نشانگر ضربان قلب , چراغ LED که درجه تازگی حیوان را نشان میدهد و لوله ویژه تغذیه است . این حیوانات دارای عضله استخوان و خون هستند و در صورت عدم مراقبت جان خود را از دست میدهند .چند سوال درباره این مخلوق. آیا جن پتس در بسته بندی زنده است ؟ بله کاملا زنده است و از سوراخ هایی که بر روی پلاستیک قرار دارد تنفس میکند ... آیا جن پتس چشم هایش را باز میکند ؟ بله حدود بیست دقیقه بعد از اینکه از بسته بندی باز کردید جن پتس کم کم بیدار میشود و زندگی خود را شروع میکند . آیا جن پتس احساسات دارد و چه نوع موجودی است ؟ بله بسته به نوع DNA آن در هفت کارکتر وارد بازار خواهد شد و شما میتوانید بنا به علاقه تان نوع باهوش ,کم حرف , شیطون , مودب , و یا اجتماعی را خریداری کنید و در هفت مدل پهلوان ( قرمز ) , ماجراجو ( نارنجی ) , شاد ( زرد ) , آرام ( سبز ) , متین ( آبی ) و رویایی ( بنفش ) خلق شده است . آیا جن پتس رشد میکند ؟ چند سال عمر میکند ؟ جن پتس رشد کامل خود را داخل بسته بندی انجام میدهد و میزان عمر ش به نوع آن از یک تا سه سال متفاوت است . این کمپانی مخلوق خود راجایگزین عروسک و یا حیوانات خانگی کرده تا مشکلات حیوانات را نداشته باشد . همانطور که در عکس میبینید قسمت بالای سمت راست بسته بندی توسط یک سیستم ساده ضربان قلب جن پتس طی مدت خواب زمستانی و سمت چپ پایین چند تا چراغ که وضعیت سلامتی این موجود را کنترل میکند وجود دارد . Gen به معنی علم ژنتیک و petبه معنی حیوان اهلی است . این موجود حرکات محدودی مانند یک نوزاد داشته  و به غذای کمی احتیاج و مدفوع بسیار مختصری دارد. قد آن حدود 20 سانتیمتر و قطرش 7 سانتی متر است و جثه آن بزرگتر نمی شود . از نظر ظاهری بسیار جذاب و به قولی با نمک است. این مخلوق باعث به چالش کشیده شدن اصول و تئوری های مذهبی-خرافی شده و به همین دلیل گروههای مذهبی اروپا از جمله پاپ با تبلیغ و فروش آن به شدت مخالفت کرده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتربه سایتhttp://www.genpets.com/index.php مراجعه کنید .




موضوع مطلب :


چهارشنبه 90 آذر 23 :: 11:49 صبح ::  نویسنده : محسن

 

درخت خونبار زرآباد در منطقه الموت استان قزوین همه ساله در روز عاشورا عصاره ای تراوش می کند که مانند خون سرخ رنگ است آنچنان که گویی در عاشورا عزادار حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، در منطقه الموت شرقی استان قزوین در روستای زرآباد درخت چنار قدیمی و تنومندی وجود دارد که با اتفاقی نادر موجب شده تا همه ساله در ماه محرم کانون توجه خیل عزادران حسینی باشد.
درخت زرآباد که به درخت خونبار زرآباد شهره یافته سالهاست که در کنار امامزاده ای قرار دارد و سحرگاه روز عاشورا از تنه آن صمغی به مانند خون جاری می شود که حیرت همگان را برانگیخته است.

نکته جالب این که ماه های قمری که سالانه 10 روز جلو حرکت کرده و تغییر می کند هیچ تغییری در این رخداد نداشته و جاری شدن خون هماهنگ با تقویم ماههای قمری تغییر می کند.

جهت مشاهده کامل مطلب به به آدرس زیر مراجعه نمایید.

http://rajanews.com/Detail.asp?id=109604

 

http://rajanews.com/Detail.asp?id=109604

 




موضوع مطلب :


سه شنبه 90 آذر 22 :: 9:0 صبح ::  نویسنده : محسن

بقاع متبرکه امامزاده عبدالله و امامزاده زید فرزندان بلافصل حضرت قمربنی هاشم ابوالفضل العباس (س) و نوادگان حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت ام البنبن (س) در محله جی تهران واقع شده است.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 90 آذر 21 :: 4:0 عصر ::  نویسنده : محسن
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 385460