سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جوانه های امید
اینجا قرار گاه است... قرارگاه فرهنگ و اندیشه قرارگاه رشد و پویایی قرارگاه افسران جنگ نرم قرارگاه بصیرت و بیداری...

علی‌ گفته‌ است‌ که‌: “گروهی‌ بهشت‌ می‌جویند، اینان‌ سود‌جویان‌اند و طماع‌، گروهی‌ از دوزخ‌ بیم‌ دارند و اینان‌ عاجزند و ترسو، و گروهی‌ بی‌طمع‌ بهشت‌ و بی‌بیم‌ دوزخ‌اش‌ می‌خواهند عشق‌ بورزند، و اینان‌ آزادگان‌اند و آزاد”. عشق‌ چرا؟ عشق‌ تنها کار بی‌چرای‌ عالم‌ است‌، چه‌، آفرینش‌ بدان‌ پایان‌ می‌گیرد، نقش‌ مقصود در کارگاه‌ هستی‌ اوست‌. او یک‌ فعل‌ بی‌برای‌ است‌. غایت‌ همه‌ غایات‌ عالم‌ “برای‌” نمی‌تواند داشت‌…”

مجموعه آثار 33 / گفتگوهای تنهائی / ص18




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 1:15 عصر ::  نویسنده : محسن
رهبر انقلاب: «خیلی مطلب مهم و عجیبی است، شما وقتی یک برادر مؤمنتان را خوشحال می‌‌کنید، خرسند می‌‌‌کنید،‌ امام زمان (سلام الله علیه) را خرسند و خوشحال کردید. چقدر اهمیت دارد این قضیه! همه‌‌‌ی این‌‌ها برای ایجاد التیام و همدلی در میان امت اسلامی و جامعه‌‌‌ی اسلامی است.»
 
 
می‌فرماید: وقتی شما خرسندی،‌ سرور و شادی را برای برادر مؤمنتان فراهم می‌کنید، گمان نکنید که فقط او را شاد کردید، او را خوشحال کردید! سوگند به خدا ادخال سرور کردید، ما را خوشحال کردید، سوگند به خدا این ادخال سرور بر پیامبر اکرم (ص) است.
 
خیلی مطلب مهم و عجیبی است، شما وقتی یک برادر مؤمنتان را خوشحال می‌کنید، خرسند می‌کنید،‌ امام زمان (سلام ا... علیه) را خرسند و خوشحال کردید. چقدر اهمیت دارد این قضیه! همه این‏ها برای ایجاد التیام و همدلی در میان امت اسلامی و جامعه اسلامی است.
 
البته ما این احتمال را می‌دهیم که این روایات مربوط باشد به خصوص شیعه در دوران ائمه (ع) که فشارها زیاد بود، از طرف حکام طاغوت، شیعه را تار و مار می‌کردند، همه همشان این بود که جریان نفوذناپذیر و تأثیر ناپذیر در درون جامعه را که حرف‏هایی داشت و با جریان کلی ای که این طواغیت بوجود آورده بودند مخالف بود، این جریان را از بین ببرند. در زمان همه خلفاء تقریباً الّا ما شذّ منهم و ندر (بجز در موارد معدود و اندکی از بین آنها) از خلفای بنی امیه و بنی عباس یک چنین چیزی وجود داشته. در یک چنین شرایطی حضرات ائمه (ع) می‌خواستند که این جریان را حفظ کنند. حفظش هم به این بوده که با همدیگر التیام داشته باشند، به هم محبت داشته باشند، با هم همکاری و همدلی بکنند، و هَلُمَّ جرّا.
 
از قدیم هم که درباره زندگی ائمه (ع) کار می‌کردیم، همین احتمال به ذهن می‌آمد که می‌خواهند این جریان را حفظ کنند و نگه بدارند. همین کارها و تدابیر الهی هم بود که موجب شد تشیع بماند و الا باید صد بار نابود می‌شد و از بین می‌رفت.
 
اگر فرض را بر این بگذاریم که این روایت ناظر به شیعیان آن دوران است، لکن ملاکاً ناظر است به زمان ما، اگرچه شامل همه مسلمین نباشد. هرجا خطراتی جریان اصیل را تهدید می‌کند، این جریان بایستی بر انسجام خود، بر التیام میان خود، بر ارتباطات روزافزون خود، مستمراً بیفزاید، آن را تقویت بکند.
 
امروز در مورد تفکر تشیع و مودّت اهل بیت از مکتب اهل بیت در مقابل مخالفینش، این معنا وجود دارد. نسبت به یک دایره وسیعتری هم وجود دارد، نسبت به مخالفینی که در عناد با شیعه مشترکند.
 
امروز در منطقه در دنیای اسلام به برکت انقلاب اسلامی یک جریان عظیم گرایش اسلامی بوجود آمده. همه قدرت‏ها و مستکبران دنیا در برابر این جریان قرار گرفته اند، مگر غیر از این است!؟ باید خودش را نگه دارد، نگهداشتنش هم با حفظ التیام است. ممکن است این التیامی که شما با فلان برادر مسلمانتان با یک مذهب دیگری از مذاهب اسلامی در شمال آفریقا یا نقطه دیگری از دنیا دارید، ‌با التیامی که شما اینجا در تهران با فلان برادر مؤمن دارید،‌ نوعش تفاوت داشته باشد، اما فرق نمی‌کند آن هم التیام است. در مقابل آن دشمن بایستی ملتئم بود.
 
این است که امروز فریضه است برای همه که این وحدت اسلامی را، این نزدیکی دلهای مسلمین را در قضیه فلسطین، در قضایای جاری دنیای اسلام، در قضایای مختص به نظام جمهوری اسلامی حفظ کنند.
 
اینهایی که این را خراب می‌کنند،‌ نمی‌فهمند که چکار می‌کنند. به خاطر یک تصوری، یک توهمی، یک ضربه ای ناگهان به این بنای عظیمی که دارد با این همه دقت و ظرافت بالا می‌رود، وارد می‌کنند، نمی‌فهمند چکار می‌کنند! یک کلمه حرفی می‌زنند،‌ یک حرکتی انجام می‌دهند، خراب می‌کنند،‌ توجه ندارند که امروز وظیفه این است که ما در مقابل دشمنی که می‌خواهد این موجودیت را از بین ببرد، این هویت را نابود کند، باید این هویت را حفظ کنیم، ‌این موجودیت را بایستی هرچه ممکن است، حفظ کنیم. حفظش هم در صورتی می‌شود که از درون همدیگر را نکوبند! به هم بدی نکنند! در همه سطوح،‌ در همه لایه‌‌ها این معنا صدق می‌کند.



موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 12:13 عصر ::  نویسنده : محسن

زنجان - یک استاد حوزه و دانشگاه ، گفت: بشر قرن 21 برای ارتقا سطح آگاهی خود ، تشنه تر از هر زمان دیگری به فرهنگ عاشورایی نیازمند است.

حجت الاسلام"یحیی جهانگیری" روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سبک زندگی امام حسین(ع) را بهترین الگو برای بشریت دانست و افزود: زندگی سالار و سرور شهیدان به گونه ای است که بهتر است بشر قرن 21 این روش را به عنوان الگویی بسیار مناسب برای خود برگزیند.

وی اظهار داشت: اگر امروز مردم کشورهای منطقه و برخی از کشورهای غربی بیدار شده اند مطمئنا نشات گرفته از قیام حضرت اباعبداله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام جهانگیری ، تصریح کرد: شمائل گرایی بدون پشتوانه ی فلسفی و همچنین عقل گرایی که تمام شمائل و نمادهای عاشورا را کنار می زند در واقع موجب غفلت انسان از فلسفه اصلی عاشورا می شود.

وی ، تاکید کرد: اگر چه نمادهای عاشورا مهم هستند اما باید بدور از شمائل زدگی و نماد زدگی فلسفه عاشورا را نیز درک کرد.

مبلغ دین اسلام در خارج از کشور، با اشاره به اینکه حضرت امام حسین (ع) با قیام خود موجب بیداری جوامع بشری شده است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد که چگونه می توان در دنیای پرهیاهو و پر زرق و برق با سیر و سلوک به پروردگار رسید و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد.




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 12:7 عصر ::  نویسنده : محسن

سلام دوستان

امسال به لطف خداوند متعال در ایام محرم در خدمت استاد یحیی جهانگیری سهروردی هستیم. و از بیانات ارزشمند ایشان بهره مند می گردیم.

انشاالله متن سخنرانی های ایشان را در جمع هیئت فاطمیون دانشگاه علوم پزشکی زنجان به زودی در وبلاگ قرار میدم.




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 12:2 عصر ::  نویسنده : محسن

بعضی ها خیال می‌کنند که نوآوری در دین امکان ندارد! گنجینه منابع اسلامی و دینی ما بی‌پایان است؛ ما به قدر وسع خودمان، فقط چند سطل آب از این چشمه‌ جوشان برداشته‌ایم

؛ تلاش کنیم و فکرهای نو و حرف های نو در زمینه‌های مختلف تولید کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این قرآن یک اقیانوس بی پایان است؛ خیلی حقایق هست؛ نه "خیلی"، بلکه بیشترِ حقایق عالم را که ما از قرآن می‌توانیم بفهمیم، هنوز نفهمیده‌ایم.

فکر کردن، استخراج کردن، نوآوری کردن و سخن نو را در مقابل افکار عمومی متفکران و اندیشمندان مسلمان قرار دادن، یکی از کارهای ماست.

البته پیداست که این کار مثل همه کارهای دیگر، باید با اسلوب و فن خود انجام بگیرد؛ این یک متد دارد و خارج از آن متد نمی‌شود کار را انجام داد.

آن کسی که اصلا در یک فنی وارد نیست، نمی‌شود به او گفت در این فن نوآوری بکن؛ این کار کسانی است که واردند؛ مطلعند؛ با کتاب و سنت و با قرآن آشنایند؛ فنان این فن‌اند.

پرچم برادری اسلامی را با همه‌ ملت های اسلامی بلند کنیم و فضیلت های اخلاقی را در جامعه رشد بدهیم: همکاری، گذشت، کمک، صبر، حلم؛ اینها خلقیات اسلامی است؛ اینها را در جامعه رشد بدهیم. این، همان ایمان و هویت اسلامی و انقلابی است که اصل اول است.

بعضی ها خیال می‌کنند وقتی ما می‌گوییم "اسلام" و "ایمان"، یعنی چشمایمان را ببندیم، همه کس را نفی کنیم، در مقابل هر حرف و فکری با اخم فراوان وارد بشویم؛ مثل بعضی از این منحرف هایی که در افغانستان دیدید و امروز در مجموعه‌ شبکه‌ تروریستی عراق، خودشان را نشان می‌دهند و همه دنیای اسلام را خارج از اسلام می‌دانند! اخم ها درهم و چشم ها بسته است و شمشیرها عریان را دور سرشان می‌چرخانند و ملتها را به خاک و خون می‌کشند؛ آن روش، روش ما نیست.

ایران اسلامی پرچم خودش را دارد. ما کسی مثل امام را با آن افکار نو، روشن و با آن نوآوری در همه‌ی بخش ها، حتی در فقه داریم؛ این که شما می‌بینید اسلامی که ایران اسلامی عرضه می‌کند، مثل قند در کام ملت ها شیرین می‌آید و همه‌جا پخش می‌شود، علتش این است.

استعداد، ذوق، فهم و حکمت ایرانی وقتی در کار حلاجی و فهم دین می‌افتد، این ثمرات خوب را پدید می‌آورد. هویت اسلامی و دینی و پایبندی به آن، یعنی این.

(بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی 29 خردا 1385)




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 11:50 صبح ::  نویسنده : محسن

تلخ است ولی وقتی آن را به تنهایی می کشیم

تا دوست را به یاری نخوانیم،

برای او کاری می کنیم و این خود دل را شکیبا می کند

طعم توفیق را می چشاند

و چه تلخ است را “” بردن

و چه زشت است زیبایی ها را تنها دیدن

و چه بدبختی آزاردهنده ای ست “تنها” خوشبخت بودن

در تنها بودن سخت تر از کویر است

در بهار هر نسیمی که خود را بر چهره ات می زند

یاد “تنهایی” را در سرت زنده میکند

“تنها” خوشبخت بودن ای رنج آور و نیمه تمام است

” تنها” بودن ، بودنی به نیمه است

و من برای نخستین بار در هستی ام رنج “تنهایی” را کردم

دکتر علی شریعتی




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 12 :: 10:11 صبح ::  نویسنده : محسن

 شرافت زن اقتضا میکند که هنگامی که از خانه بیرون میرود متین و سنگین و با وقار باشد.در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک شود بکار نبرد...زباندار لباس نپوشد...زباندار راه نرود...زباندار و معنی دار به صدای خود آهنگ ندهد.گاهی اوقات ژستها سخن میگویند راه رفتن سخن میگوید.چنین چیزی در حجابهای غیر اسلام بوده است.

(استاد شهید مرتضی مطهری)

 




موضوع مطلب :


شنبه 90 آذر 5 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : محسن
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

کارشناس اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی زنجان
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 385435